sobota 17. novembra 2012

Forever and Always- Jednodielovka

Ahojté :* Tuto je jednodielovka, ale neviem prečo neplačem pri nej. :D snáď sa bude aspoň páčiť :) So Enjoy :* Chloe


 


 
Pohľad Lew:
„Dobre, tak sa majte“ s úprimným úsmevom, ale cez to napätým som ich pozdravil. Moje 15 ročné telo zobralo kufre 4 krát ťažšie ako som ja. Leah obímula Adebay-a a obaja s očami plnej nehy sa na mňa pozreli. Môj starší braček, Adebay, pristúpil a ako vždy mi rozstrapatil vlasy.
„Drž sa krpec“
„Nie som krpec! Veď počkaj, keď sa jedného sychravého dňa zobudíš a tvoja Leah, bude moja.“ Pozrel som  sa na ňu a žmurkol som.  Bratsky ma buchol do ramena.
„Back off“ Pustil som kufre, podišiel som k Leah a chytil ju za bok. Lišiacky sa na mňa usmiala a žmurkla. Prehol som ju cez chrbát ako v spoločenských tancoch a dal jej rýchlu pusu na líce, čo braček vidieť nemohol. Užíval som si každý jeden kúsok jeho červenej tváre preplnenej žiarlivosťou. Môj braček Adebay je 25 roční a s Leah sú spolu asi 3 roky. Sú zasnúbený! Každý kto ich videl, povedal, že to medzi nimi vždy iskrelo a teraz každý vidí, že to bude navždy. Keď som sa rozprával s Adebay-om povedal mi, že keď ju vidí usmiať sa, všetko naokolo sa zastaví a naberie na farbe, vraj jej úsmev ho ovládne. A že mu vždy zmizne zem pod nohami, keď sa ho jemne chytí a keď spieva, s neuveriteľným pohľadom ju pozoruje a pozerá sa na každý miniatúrny kúsok jej tela a každý tento kúsok chce pobozkať! Oni priam horia láskou. O ruku ju požiadal pri večeri. Kľakol si na koleno uprostred všetkých. Hovoril mi aj ako na nej nenávidí tie nedostatky. Napríklad, že mu nikdy nedovolí kúpiť si maslový popcorn, vždy musí byť iba sladký. Doma musí byť hora gumových macíkov, inak to nejde. Nikde nemôže byť oranžová farba a vždy musí mať pravdu iba ona. Nenávidí jej nutnosť, každú chvíľu robiť čaj, jej názory na filmy a na politiku. Niekedy má pocit, že naschvál hlasuje pre iného kandidáta. No tieto veci, ktoré na nej nenávidí ho nútia milovať ich. Keď som mu povedal, že nerozumiem, odpovedal jednoducho:
„Raz pochopíš“
4.11. :
Tak a teraz idem do Austrálie, Sydney na rok štúdia k svojej tete. Keď sa vrátim bude to presne mesiac pred naplánovanou svadbou. Tajný dôvod prečo idem do Sydney je tanečná súťaž. Tancujem od svojich 4 rokoch, veľmi ma to baví a tam vidím príležitosť, ktoré mi Anglicko nevie poskytnúť.
***
4.11. poobede:
Cesta prebiehala v pohode. Celý čas som počúval nové pesničky a vymýšľal choreografie. Po pristáti ma teta čakala na letisku. Ukázala mi ich dom a ja som hneď na druhý deň šiel na súťaž, kde boli veľmi dôležitý ľudia. Pozeral som si aj bratov Face-book. Pri ich presladených fotkách som len prekrúcal očami. No čo? Som chlap! Vzal som batoh, otvoril okno a zliezol som vďaka brečtanu plazúcom sa po dome.

***
Deň odchodu:
Tento rok mi toho dal veľa. Tú hip-hopovú súťaž som vyhral! Nakoniec sa sem vrátim, keď skončím strednú v Anglicku! Mám tu zariadenú univerzitu tanca.  Strašne sa teším na Adebay-a a Leah! Vždy veselá Leah ako robí čaj a Adebay ju so smiechom pozoruje. Ako sa naháňajú a šteklia. Musím povedať, že som skoro vždy vyhrával. Moja stratégia je jednoduchá: Schovaj sa a keď budeš počuť krik utekaj k nim a napadni ich! Naše hranie MONOPOLY, kde každý podvádza.. a to nehovorím o hraní kariet! Väčšinou stačí, keď Leah ukáže svoj prosebný pohľad a Adebay jej hneď ‚nenápadne‘ popod stôl podá kartu, ktorú potrebuje. Pozriem sa na neho, a on jednoducho zdvihne ramená. Nikdy nedôverujte zamilovanému bratovi! To je moja osobná rada..
Keď sme pristáli, nikde nikto nebol. Môj úsmev mi zamrzol. Oni na mňa zabudli? Bolo prvé, čo ma napadlo. S ponurenou náladou som sa vybral za nimi, aby som ich sem priniesol. Čakajúc smiech som otvoril dvere.
„Ahojté! Nezabudli ste na niečo? Napríklad na mňa?“ obviňujúco no cez to so smiechom som zakričal do domu. Nikde sa nič neozvalo, iba môj hlas. Divné....   Až teraz som si uvedomil, jednu dosť divnú vec. Cez všetko je prehodený alobal a dosť slušná hŕstka prachu. Smrad, ktorý mi napovedal, že tu nikto už dosť dlho nebol. Žeby sa presťahovali? Klasická vôňa mandariniek a škorice je fuč. Šiel som skúsiť dom Leahninej mamy, keďže naša už nežije. Môj brat sa o mňa staral. Otvorila to jej mamina. Jemne prikývla a odišla naspäť do úpetia domu. Okey, čo sa tu dopekla deje? Popri jej nohe prešlo malinké dieťa. Nepoznal som ho. Asi bude susedove, no ja som sa nemohol zbaviť pocitu, že je podobný mne. Kľakol som si k nemu.
„Ahoj maličký, ako sa voláš?“ odpoveď sa mi nedostala, iba mrmlal nezrozumiteľné slová.
„Adebay! Poď sem“  takže môj braček je tu. Vydýchol som si. Dieťatko sa vrátilo a do dverí vošla Leah. Jej úsmev bol preč. Pod očami mala veľké kruhy a oči podliate krvou. Čo sa to tu dofrasa deje? Povedal som si. Všetko mi v tú chvíľu nedávalo zmysel a jediné rozuzlenie mi mohla poskytnúť Leah. Hneď sa mi hodila okolo krku. Silne sa ma držala akoby som sa mal vypariť ako nejaký duch. Tričko mi chytila do ruky a ťahala ho silou. Bolo dokrčené a zmáčané.
„Čo sa deje Leah?“ tričko mi pustila a ja som si ho napravil. Urobila dva kroky dozadu. Prečo sa neusmieva? Ukázala mi prstom aby som počkal. Prečo nerozpráva? Sníva sa mi, alebo čo? Videl som, že má pripravené kufre vnútri. Vzala si kabát a zavrela dvere. Chytila ma za ruku a ťahala k autu. Asi ideme za bratom. Bolo by na čase.
„Sťahuješ sa?“ strpla v strede kroku. Zastavila a pozrela sa mi hlboko do očí. Pokrútila ňou a pokračovala v chôdzi. S autom sme zaparkovali pred nejakým barom.
„Len mi nehovor, že Adebay je čašník“ pri mene Adebay a zľahka mykla. Znova sa odpoveď nedostala z jej úst. Vošli sme dnu a postavili sa bokom k podiu, kde nikto nebol. Všetci boli spredu. Poobzeral som sa po celom bare, ale Adebay nikde. Zrazu ma Leah chytila za rukáv a jemne ho potiahla. Dala sa na špičky a snáď po prvý raz na mňa prehovorila.
„Teraz veľmi dobre počúvaj“ v okamihu ako to povedala, začala nejaký chlapík hovoriť do mikrofonu.
„Teraz zahráme pesničku od našej Leah“ ozval sa krik. Nevedel som, že Leah aj skladá.. Už prvé noty ma ovládli a ja som vedel, že niečo nie je v poriadku a mal by som počúvať:
Po skončení som neuveriteľne pozrel na Leah. Slzy jej padali po líčkach v gigantických veľkostiach.
„Nie“ nečujne som zašepkal, ale ona to počula. Zaborila sa mi do hrude a začala vzhlykať. Niečo mi hovorilo, že to robí už určitý čas.
„Nie nie, to nie je pravda! To bol niekto iný!“ Zdvihla svoju hlávku a pozrela na mňa. Smrkla do seba a potom ma zase niekam ťahala. V aute som sa teraz ani ja nesnažil o konverzáciu. Prosto sme ticho sedeli vedľa seba. Ja som stále veril, že žije. Došli sme na cintorín. Super! Začal som sa neuveriteľne triasť. Mám len sedemnásť, ja sám nedokážem žiť a Adebay.. Prečo on? Ovládla ma zúrivosť. Vytrhol som sa z Leahninho stisku, rozbehol sa a kopol do stromu. Znova, znova a znova. Sila ma opúšťala a ja som sa bezmocne spustil popri stromu na zem.  Neuveriteľne som začal plakať. Nemal som silu ani otvoriť viečka. Vedľa mňa si sadla Leah a pozerala do blba. Po chvíli mi utrela slzy, ale nič nepovedala. Po hodnej chvíľke nič nerobenia a zožierania sa zvnútra som sa postavil, Leah tiež a vzala ma k hrobu. Bol pekne upravený, ale to nič nemenilo na smútku. Ľudia si myslia, že keď okrášlia niekoho smrť, všetko bude v pohode, ale nebude! Rukou som jemne prešiel som mramorovom kameni a vyrývaných písmen na ňom. Ovládla ma nepoznaná bolesť pri každom kúsočku môjho tela. Môj brat ma naučil ako milovať a to mi nikdy nikto nemôže vyhovoriť a zmeniť fakt, že ma zmenil a že môj braček žil a neprežíval stále nudný život.
„Strašne sa na neho podobáš“ povedala do hrobového ticha Leah. To prídavné meno mi príde adekvátne k tomu, čo sa práve stalo.
„Prečo ste mi to nepovedali?!“
„Neved..“
„Nezavolali, alebo nepísali?“
„Nevedela som ako... Ako povieš niekomu, že jediný človek, ktorý mu ostal umrel?“ sadol som si a rukami som si prikryl tvár. Podišla ku mne a pohladkala ma po chrbte.
„Lenže ty máš aj mňa“ usmiala som sa.
„Čo budeš robiť?“
„Presťahujem sa, ešte neviem kde, ale presťahujem a potom možno po pár rokoch sa vrátim. Chcem žiť, tam kde on, len teraz ešte nie som pripravená. On je všade, kde sa pozriem, každý koho vidím. To nie je normálne.“
„Poď so mnou do Sydney a keď doštudujem, vrátime sa“ ustarostene si vzdychla a obímula ma. Až teraz som si uvedomil, aká je krehká, že ja som tu ten silnejší. To ona je tá, ktorá stratila lásku svojho života, nie ja. Podoprel som ju a vzal do auta. Zobral som jej kľúče a šiel k jej mame. Dvere sa otvorili a v nich stál malý chlapec, ktorého som už videl predtým.
„Kto to je?“ opýtal som sa so záujmom.
„Prečo?“
„Pretože mi pripomína mňa“ Leah sa slabo usmiala.
„Toto je Adebay junior“ S otvoreným ústami som sa na ňu pozrel.
„Tak preto som..“ tak preto som počul Adebayove meno. To volali krpčeka. Tento malinký má vyrastať bez otca? Nikdy!
„Ahoj drobec, vieš o tom, že si úplná kopia tvojho otecka?“
***
10  rokov neskôr:
„Adebay, poď už!“
„Ale strýko..“ škaredo som sa na neho pozrel. Junior už vedel, čo príde. Rozbehol som sa a pošteklil ho. Z jeho už 10 ročného telíčka unikal smiech a rozozvonil celý dom. Už sme späť v Anglicku. Zo mňa je uznávaný tréner tanca a z Leah sa stala lekárka. Vraj chce pomáhať ľuďom. Ešte stále má ten požičaný prsteň, zo dňa, keď môj brat..  Chodievame niekedy aj na hrob a rozprávame juniorovi všetky spomienky na jeho otca, aby vedel aký bol jeho otec. Určite by si rozumeli. Je taká žiarlivý a hádavý ako Adebay. Je mi len ľúto, že Adebay nestihol zistiť, že sa mu narodí syn.
„Hop sa na hojdačky“ chytil som Juniora ako vrece zemiakov a ťahal na hojdačky.
„Strýko Lew.. Ja. Ťa. Asi. Povra-ciam!“
„Na to ti neskočím krpec“
„Nie som krpec, však počkaj, keď ti raz niekoho preberiem“ usmial som sa nad tým, že presne tento istý rozhovor som mal s jeho otcom pred 11 rokmi.
„To by som najskôr niekoho musel mať“ vyplazil som mu jazyk a položil ho na zem.  Zahanbene sa pozrel k detskám.
„Čo ak nezapadnem?“ hral sa s rukávom na tričku, líčka mu očerveneli a pozeral sa na zem. Kľakol som si k nemu,
„Tak počúvaj šampion! Neexistuje jediný človek na tejto planéte, ktorý by ťa nemal rád“
„A čo slečna Hurentová?“
„Tá strašidelná slečna od vedľa? Ona sa nepočíta“ Adebay sa usmial a utekal ku deťom. V polovičke sa zastavil, vrátil sa ku mne, obímul ma.
„Ďakujem strýko“ postavil sa a vrátil sa k deťm. Tak strašne moc mi pripomína môjho brata. Bol by na mňa môj brat hrdý? Nemal som odísť. Doteraz sa za to obviňujem. Možno, keby som tu zostal a riadil ja, tak by som umrel ja a  nie on.. Prudko som sa otočil a narazil do niekoho. Hneď som sa s tým nie kým vysypal na zem.
„Pardon, ospravedlňujem sa, nič som nevidel..“ Junior sa na mne začal smiať. Postavil som sa, oprášil a pomohol postaviť na nohy dievča. Bola krásna. Na čele sa je začala rašiť modrina. Jemne som jej po nej prešiel bruškom prsta. Zasykala, ale držala.
„Moc ma to mrzý, ja.“
„To je v poriadku“ usmiala sa na mňa.
„Strýko Lew!“ otočil som sa na Juniora. So smiechom sa na mňa pozeral.
„Nezabudni! Už nie som krpec“ varovne ukázal na dievča vedľa mňa. TRAPAS..
„Vášho brata syn?“
„Hej, ale vtípky zdedil po mne ako vidím“ otočil som sa na ňu...
Tak a takto som spoznal Shay! Je to baba, pri ktorej mi každým kúskom môjho tela prejde neznámy prúd chvenia. Veď to poznáte. Bolo to klasické narazenie do niekoho. Všetky veci popadajú, osobitne si uvedomia: váu, on/a je pekný/á. A tak to pokračovalo. Mám ju naozaj rád, a už konečne rozumiem ako to Adebay myslel s tým nenávidením..

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára